روان‌شناسی شخصیت‌های قرمز

گزارشگر:نویسنده‌گان: داکتر مطلب برازنده، تینا قیصری، محمد امین - ۰۳ میزان ۱۳۹۱

بخش پنجم و پایانی

قرمزها مستقل و متکی به خویش هستند. آن‌ها دوست ندارند که در حین کار یا در حیطۀ اعتقادی دیکته بشنوند. آن‌ها معمولاً مشاغلی را انتخاب می‌کنند که خودشان رییس خودشان باشند، و ایده‌های خودشان را شخصاً بیان دارند. آن‌ها می‌خواهند کنترل کنند و خود استاد زنده‌گی خود باشند. بسیاری از قرمزها از این‌که تنها باشند و تمرکز بر کارشان داشته باشند، لذت می‌برند. اگر قرمزها آزادی و موثرترین راه را برای به‌دست آوردن اهداف‌شان پیدا کنند، شکوفا می‌شوند. آن‌چه برای آن‌ها هم‌چون یک پیکار است، این است که در موقعیت گروهی بتوانند با دیگران تعاون و همکاری داشته باشند.
برخی از شخصیت‌های قرمز کارهای فیزیکی را که به آنان اجازه می‌دهد انرژی پویای‌شان را از طریق جسم‌شان خالی کنند، ترجیح می‌دهند. آن‌ها اشتیاق ذاتی به حصول خواسته‌های‌شان به هر شکلی که باشد، دارند. کار و زنده‌گی آنها باید کنترل شود. مشاغل رقابتی، هیجانی و جالب برای قرمزها جذاب است. قرمزها چون خواهان حصول و اتمام پروژه‌ها هستند، در محیط کار بی‌اندازه با اهمیت هستند.
برخی از مشاغل قرمزها شامل:
کارآفرین، متخصص ورزش‌ها، فروشنده، فروشنده‌گیِ انحصاری، مدیر، جراح، رهبر در هر سنخ، پهلوان، رقصنده و سرمشق.
سلامت، بهبود و رشد
قرمزها انرژی‌های فیزیکی و عاطفی فوق‌العاده‌یی دارند. اگر آن‌ها بیاموزند که چه‌گونه انرژی حرکتی‌شان را به شکل مثبت تخلیه کنند و انرژی حیاتی‌شان را به پروژه‌های مبتکرانه و عملکردهای مثبت جاری سازند، بسیار موفق و شادان خواهند بود.
قرمزها برای آن‌که در هماهنگی بمانند، باید تمام قدرت‌های بالقوۀشان را بروز دهند. آن‌ها باید فعالیت‌های مثبتی را برای بیان انرژی هیجانی و شدیدشان پیدا کنند. این فعالیت‌ها می‌تواند ورزش، تمرین یا دیگر راه‌های خلاق باشد. آن‌ها هم‌چنین باید بیاموزند که بدون آن‌که به خود و دیگران صدمه‌یی بزنند، به شکلی نو، انرژی‌های فیزیکی و عاطفی وافرشان را آزاد سازند. وقتی قرمزها می‌آموزند که هم‌چون دیگران، به قدر کافی آگاه باشند تا احساسات خودشان را به‌طور ملموس بفهمند، می‌توانند عشق و پذیرش بیشتری را در زنده‌گی تجربه کنند. استراحت، آرامش و هیچ کاری انجام ندادن، برای آن‌ها بسیار صعب است. آن‌ها انرژی نشاط بسیار زیادی دارند. یک راه مناسب برای استراحت آنان این است که به یک نوع «آگاهی متمرکز عملی» بپردازند. این راه برای تسکین نیروهای‌شان بسیار مناسب، مثبت و مطمین است. بنابرین فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی راه‌های اعجاب‌انگیز، برای ابراز این نیروهای نشاط است. دویدن، شنا کردن و رقصیدن به آرامشِ آنان کمک می‌کند. قرمزها معمولاً این ریلکسیشن را به عنوان «بهترین» تجربه می‌کنند. قرمزها هم‌چنین از مشاهدۀ ورزش در تلویزیون، می‌توانند آرامش و رهایی یابند.
قرمزها، مسلماً باید بیاموزند که همه‌چیز زنده‌گی، در بودن نیست. آن‌ها معمولاً بعد از آن‌که به اهداف‌شان می‌رسند، یک احساس خوب موفقیت، زنده‌گی لذت‌بخش در زمان حال را به آن‌ها اعطا می‌کند.
قرمزها از طریق انجام امور و فعالیت‌های جسمانی تجدید قوا می‌کنند. وقتی که آن‌ها بتوانند به گونۀ موثر احساسات‌شان را بیان کنند و آگاه و رها باقی بمانند، می‌توانند حس عمیق‌تر و رضایت‌بخش‌تری از مقاصدشان داشته باشند؛ مقاصدی که در نهایت آن چیزی است که تمنایش را داشته اند. قرمزها نیازی به تجدید قوا به شیوۀ سنتی ندارند. آن‌ها بیان‌گر آتش، انرژی نشاط‌آور، قدرت اراده و اشتیاق هستند. دیدگاه‌ها و آرزوهای مثبت متعالی که برای آنان و هم‌قطاران‌شان سودمند است، آن‌ها را به سوی وجودی معنادار و پرثمر(در تمامی سطوح) راهنمایی می‌کند. این‌گونه است که آن‌ها می‌توانند در موضع قدرتِ واقعی قرار گیرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.